Pazartesi, Ocak 15, 2007

İş dünyası neden ağlıyor ?

Bugün eşime bir pantolon almak üzere çarşıya çıktık. Çarşı dediysem, Nişantaşı'na...Pek çok yer dolaştık ama, kısaca meramımı anlatayım, bir pantolon Beymen'de 570 YTL ! Bu da yerli üretim katındaki fiyat. Bilindiği gibi, Beymen aynı zamanda, yabancı markaları da ithal edip satıyor. Dışarı çıktık, ithal bir "marka" pantolon bulduk MaxMara; 182 YTL ! Aralarında hiçbir ayırıcı bir farklılık yok. "Ben markayım kardeşim, o kadar olacak" derse de, MAxMara var karşısında. Bilinirlik olarak belki de MaxMara dünyada daha fazla tanınıyor.
Özetle, bugün tekrar anladım ki, içerideki yurdum imalatçısı ve 'kaşar kazıkçı taciri', ithalatın 'terbiye edici' yönünden oldukça rahatsız olmakta dibine kadar haklı. Yıllardır, bizlere 'dibine kadar geçiren' bu adamlar, şimdi 'efendim ne olacak bu döviz kurunun durumu ? Ne olacak bu ithalat çılgınlığı ? Sanayimiz yok olacak" diye yırtınıyorlar.
Ben de "bu size az bile" diyorum.

3 yorum:

U.Baris Urhan dedi ki...

Beymen, %800 kârla ürünlerini satıyormuş.Bilgiyi veren içerden, işin çekirdeğinden; bilemediniz mitokondrisinden.

Bir de Çin'e giden arkadaşım o abuk subuk markalar ve acınacak haldeki işçilerin yanında kutu kutu "orjinal" Beymen gözlükleri gördüğünü söyleyince daha bir bozulmuştum buradaki fiyatlara.

Adsız dedi ki...

tabii ki bu fiyatlardan alıcısı da var...

Adsız dedi ki...

tabii ki bu fiyatlardan alıcısı da var...