Salı, Mayıs 29, 2007

Böyle CEO'ya Böyle Yazarlar

Türkiye'deki yaklaşık 150 şirket CEO'su, Capital ve Ekonomist dergilerinin yağtığı anketi yanıtlamış; "basında beğeni ile okuduğunuz, vazgeçemediğiniz köşe yazarları kimlerdir" sorusuna verdikleri yanıtlar sıralanmış, şöyle bir sırlama çıkmış:

1- Bekir Coşkun
2- Ertuğrul Özkök
3- Ege Cansen
4- Emin Çölaşan
5- Yılmaz Özdil
6- Mehmet Barlas
7- Hıncal Uluç
8- Oktay Ekşi
9- Vahap Munyar
10- Güngör Uras
11- Yavuz Donat
12- Mehmet Yılmaz
13- Cüneyt Ülsever
14- Ercan Kumcu
15- Can Dündar
16- Salih Neftçi
17- İsmet Berkan
18- Abdurrahman Yıldırım
19- Erdal Şafak
20- Mehmet Altan

Nasıl yorumlayacağım çok açık.
"Bana öncelikle okuduğun yazarı söyle, sana kim olduğunu söyleyeyim"
Daha doğrusu, Ege Cansen'in yorumunu aktaralım:
"Okur, bilmece çözmeğe mecbur değil. Üstü kapalı, imalı veya bilenler okusun, anlasın havasında yazı yazmam. Benim yazar olarak görevim, öncelikle neyin, niçin olduğunu açıklamaktır. Onun için yazılarımın işe yarar kısmının, içerdiği fikir değil, verdiği açıklayıcı bilgi olmasına çok gayret sarf ederim. Benim neyi doğru, neyi yanlış bulduğum, ikinci derecede önemlidir. Yorumlarım, esas itibariyle eleştireldir. 1983’ten beri Hürriyet’te yazıyorum, iş başındaki hiç bir hükümetin destekçisi olmadım"

Benim merak ettiğim, Türkiye'deki belli başlı büyük holdinglerin neden çağın gerisinde kaldıklarıdır. İyi bir örnek, Sabancı Holding'tir. Bakın çatır çatır dağılmaktadır. Her "amca çocuğu" holding hisselerini satarak kendi işini kurmaktadır.
Şu listedeki isimlere baktığımda, eksik bulduğum unsurlarına karşın Ercan Kumcu ve Salih Neftçi, Mehmet Altan ilk sıralarda olsaydı "hımm enterasan" diyecektim. Ama şimdi iyice umutsuzum.
Şimdi, "pazardaki" yabancı düşmanlığı, komplo teorisi, "yurdumun eşsiz varlıkları iç ediliyor", "yüksek faiz, düşük kur" mallarının neden çok sattığını çok iyi anlıyorum.
"CEO'suna bak, siyasetini anla" ya da "CEO'suna bak şirketini anla" sözlerinin de artık dağarcığımıza girmesi gerek diyorum.